ackadacka

Stolt över mig själv..

Publicerad 2013-09-23 20:48:36 i Allmänt

Idag var jag på föräldramöte på minis nya avdelning. Jag är verkligen nöjd med personalen, lokalen och arbetet som pedagogerna gör (man får säga fröken om man vill, jag frågade). Jag hade frågor om väldigt mycket, det kändes som att det bara var jag som höll upp handen och ville fråga saker. Men men, man måste ju fråga om man vill veta eller inte förstår. 

En sak som jag inte vågade fråga inför alla (ångrar att jag inte frågade) var hur personalen jobbar med genus. Men tanke på att det inte var en punkt på mötet så tog jag förgivet att dom jobbar med det i den mån dom behöver enligt läroplanen. Efter presentationen av den dagliga verksamheten skulle vi sitta i grupp och diskutera vad som är bra, och vad som kan bli bättre. Det var då jag tog tag i en fröken och frågade. Hon gav mig bra svar och jag fick en bra uppfattning om deras arbete med genus. 
Vi började diskutera genus (vi var ca 6 föräldrar) och jag förklarade hur jag ser på det och hur jag gör i olika situationer. Jag hoppas jag sådde ett frö hos några föräldrar, jag menar, mitt tänk är ju faktiskt sunt. Enligt mig själv iallafall. Haha!! Vi får se hur många onda blickar jag får nästa gång jag hämtar mini. 

Att tänka på till nästa gång: VÅGA FRÅGA INFÖR ALLA!! 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-09-26 19:44:12

Du verkar vara inläst på genus. Kan du inte skriva ett inlägg om det. Jag är inte inläst alls och det verkar som de flesta inte är det. det borde ju vara lite mer än blått på killar och rosa på tjejer typ...
Är faktisk intresserad!

Postat av: Nina

Publicerad 2013-11-07 10:02:30

Bra där!

Sv: vaddå nästkommande?! ; )

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela