ackadacka

Badbyxor..

Publicerad 2013-05-21 13:37:54 i

Jag har letat som en tok efter ett par badbyxor till Filippa. Oftast är det bikiniöverdelar till. Dvs ett set. Jag vill inte att hon ska ha någon överdel. Hon är tre år så det finns liksom inget att dölja bakom en bikiniöverdel. Alla treåringar ser likadan ut. Varför göra skillnad på pojkar och flickor? Jag tycker barn ska gå utan överdel så länge det går och såklart så länge barnet är bekvämt med det. Ju tidigare man börjar, ju mer ökar medvetandet om det.

Ok, vad hittar man när man kollar efter badbyxor?
Man hittar mer eller mindre bara surfarshorts. Dvs pösiga, knälånga shorts (givetvis på pojkavdelningen) eller badbyxor som har samma form som kalsonger. På flickavdelningen (dvs inte bebisavdelningen, där finns badbyxor men dom är bara till storlek 86) hittar man baddräkter eller bikinis. Thats it!
Tråkigt tycker jag. Varför kan man inte få välja?

Hittade badbyxor på polarn o pyret. Det fanns tre par. Två badtrosor och ett par badbyxor. Rent spontant så känns det som att badbyxorna är ämnade åt pojkar och badtrosorna till flickor(jag grundar det på likheten mellan trosor och kalsonger). Man får bestämma själv men för mig känns det så. Fördelen med badbyxorna är hipstermodellen som är lite mer täckande (mot solatrålar).
Här är bilder på badbyxorna/badtrosorna. Gissa vilka det blir?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela