ackadacka

Vill jag ha dina åsikter så frågar jag..

Publicerad 2011-10-04 20:45:55 i Allmänt

Jag är så jävla trött på alla idioter som pratar innan dom tänker. Jag får frågan nästan dagligen om jag är gravid. NEJ!, jag är inte gravid. Jag är inte tjock, jag är inte smal. Jag är jag. Jag trivs med min vikt och min kropp, för 18 månader sedan så födde jag världens finaste dotter. Hon hade tio fingrar och tio tår och hon var frisk. Min kropp kanske fick lida lite för det men det var värt det. Hundra gånger om.

Alla snackar om att skönhetsidealen för unga är tuffa, vad fan är det för mig? Som nybliven morsa ska du vara anorektisk två månader efter förlossningen och vara så himla fräsch och snygg. HALLÅ! Det funkar inte så.

Min ilska riktas inte till all mammor som faktiskt går ner till sin normalvikt, grattis till er. Jag blir bara så jävla arg på all idioter som går runt och frågar så jävla dumma frågor. Man kanske aldrig kan få mer barn, kul att få frågan om man är gravid då. Folk tänker inte. Det stör mig.

Kan man inte bara få se ut som man vill? Tjock, smal, lång, kort, spelar det någon roll? Jag känner inte dig så varför vill du veta om jag är gravid? Det angår inte dig för fem öre..

Alla vill inte vara pinnsmala, alla kan inte vara pinnsmala..

Kommentarer

Postat av: Patricija

Publicerad 2011-10-05 21:22:12

Åååh så bra skrivet!!!

Postat av: BloggMamman

Publicerad 2011-10-06 20:30:39

Bra skrivet- folk är verkligen idioter ibland!

Kram

BloggMamman- en humorblogg om BloggMammor o Mammaliv

Postat av: challe

Publicerad 2011-10-07 14:49:44

Underbart A-C Kram ♡

Postat av: Fiffi

Publicerad 2011-10-09 21:02:01

WORD!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela