ackadacka

Egentid..

Publicerad 2011-04-11 20:15:49 i Allmänt

Lillan somnade 18.45. Helt slut var hon. Vi har haft en riktig mamma-dotterdag idag. Vi började med öppna förskolan i Mölndal. Jag kände ingen där så det blev lite kallprat med några mammor/pappor och sedan drog vi. Vi var och spanade på en present till en person som fyller år nästa vecka, sen drog vi hem.

F somnade direkt vi kom hem och sov i 1½ timma. Efter lite nyvaken-gos (det är något av det bästa som finns) så drog vi till lekplatsen vi olskrokstorget. Lillan skrek voff-voff efter alla hundar och jag njööööt av solen. Efter några minuters (läs 15min) köande till gungorna så gungade vi LÄNGE. Lillan brukar alltid protestera när man tar upp henne ur gungan men inte denna gången. Hon var mätt kan man säga. =) Jag träffade en trevlig pappa som tipsade om en öppen förskola som är utomhus. Det kan vara roligt att testa, fast det får bli när gangstern kan gå.

Det var väldigt trevligt att sitta vid lekparken och kolla på mammor,pappor och barn. Jag dömer ju folk så himla fort, så det är roligt att sitta och gissa vad folk jobbar med och vad dom har för intressen. All bedömning sker på kädseln. (Jag vet jag är en dålig människa men jag kan inte hjälpa det)

F blev lite rastlös så jag satte ner henne på marken. Efter ca 1 min  hade hon en sten, en pinne och ett löv i munnen. HELA kostcirkeln. Det var bara att bända upp och plocka ut.

När vi kom hem så satte vi oss på gården och lekte med spann och spade. Efter att jag sagt nej 100 ggr så gav jag upp. Stenarna som ligger på marken är för intressanta. Upp till lägenheten för bad och bus. Inte konstigt att hon däckade tidigt. Det är bra för imorgon ska vi upp tidigt och åka på äventyr.

Tanken jag hade när jag skulle börja skriva detta inlägget var att nu sitter jag här själv och har jätte mycket tid till att göra allt jag inte hinnner med på dagarna men jag orkar inte. Facebook och slösurf är mycket roligare. Det är vad alla kalllar egentid. Det är ett riktigt 2011-ord. EGENTID! Vem kom på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela