ackadacka

Lchf...

Publicerad 2010-09-15 10:45:38 i Allmänt

Mitt nya liv med LCHF går suuuper. Dock har jag inte vägt eller mätt mig än. Ska vänta tills det gått en månad. Middagarna består av kål, broccoli, blomkål, brysselkål och sallad till maten. Ingen potatis, ris, pasta eller bröd. Och det bästa utav allt: INGET GODIS. Förutom 70% choklad. Åt en jättegod 85% förra veckan. Dyr som fan var den men så himla god. Nu kör jag tredje veckan.
Här kommer ett recept på en sjukt god chokladmousse (ni måste testa den, enkel och så jävla god):

Ingredienser:

100 g mörk choklad
2 ägg gulor
2,5 dl grädde

Gör så här
Smält chokladen i mikro eller i vattenbad.
Låt chokladen sedan svalna en aning.
Rör då ner ägg gulorna.

Vispa sedan grädden, inte för hårt.
Vänd sedan ner grädden i chokladblandningen.

Häll sedan ner moussen i portionsskålar och låt dem stå i kylen i ca en timme.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela