ackadacka

Orättvist..

Publicerad 2010-03-16 16:37:44 i Allmänt

Just nu är så jävla ledsen. Hormonerna strömmar ut genom ögon och näsa. Jag känner mig så himla orättvist behandlad. På riktigt. Jag har faktiskt aldrig kännt så här innan. Allt är så orättvist. Vad är meningen med att göra allt rätt varje dag, tom göra det där lilla extra som du inte behöver göra? Skit är det du får tillbaka.

Jag har haft ett arbete som jag skött exemplariskt och jag har ställt upp i vått och torrt. Jag har verkligen gett allt och delat med mig av mina kunskaper. Jag har jobbat alla mina arbetspass och utfört ett grymt jobb.
*Jag har varit hos en sjukgymnast för att få hjälp att klara av jobbet. För jag vill jobba.
*Jag har sökt havandeskapspenning, jag blev beviljad 25%. Jag blev nöjd och trodde det skulle räcka.
*Jag har gjort övningar och andvänt ett speciellt bälte, allt för att kunna gå till jobbet och klara av att jobba.
*Jag har stått på jobbet med god min tom v 34. Sen pallade inte min kropp mer. Jag har ett barn i min mage, ett litet litet barn. Det ligger där inne för att bli mogen och komma ut. Ett litet oskyldigt, oskadat barn. Mitt barn. Jag är rädd om mitt ofödda barn. Räddare om det än något annat.

Det är därför jag inte kan jobba. Jag jobbar 40% själv. Står upp hela tiden, har ingen möjlighet till avlastning, böjer mig, lyfter tungt osv. Jobbet sliter på mig något fruktansvärt. Det sliter på min kropp. När jag går från jobbet värker det i kroppen, jag ser suddigt och haltar av smärta i rygg och ljumskar. Jag är rädd att mitt ofödda barn inte mår bra av all stress.
I början av en graviditet kan man läsa att man ska ta det lugnt. Jag har inte tagit det lugnt föränn nu. I v 35. Jag grämer mig varje dag ang detta. Har sån himla ångest över att jag inte tagit det lugnt. Jag har inte kunnat ta det lugnt, jag har arbetat.

Hur långt ska man behöva gå för att bevisa att man inte kan jobba? Är det mening att man ska få missfall, gå in i väggen, hoppa från en bro eller få ett psykbryt? Det räcker ju tydligen inte med att få ett läkarintyg. Ett bevis från en läkare att man inte kan jobba.

Jag har dragit mitt strå till stacken, flera gånger om. Jag FÖRTJÄNAR att vara hemma och vila upp mig innan min förlossning!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2010-03-16 19:04:24

jäkla försäkringskassor! hoppas det ordnar sig för dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela