ackadacka

Lussebröst..

Publicerad 2009-11-08 16:22:57 i Allmänt

Idag gjorde jag lussekatter. Köpte en färdig mix på ica. (sån som bara tillsätter vatten) Efter andra jäsningen kollade jag på lussekatterna, som var grymt snygga innan jäsningen. Dom såg ut som bröst! Två ihopsatta bollar med russin. Hahaha! Fick mig ett garv i köket. Satte in dom i ugnen och tänkte att dom skulle bli bättre, men icke. Goda blev dom iallafall. Fluffiga och inte alls torra. (Jag gjorde lussekatter för några årsen och dom blev som torra stenar)
Här är iallafall bilder på dom. Den första bilden är tagen från internet, för att visa hur en riktigt lussekatt ska se ut.


Så här ska en riktig lussekatt se ut


Lussebröst


Flera lussebröst

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-11-08 18:10:54

Haha snyggt :P

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-11-08 19:08:22

Men åh dom såg ju hur goda ut som helst!! åh vad jag längtar tills det finns nybakade lussekatter (eller lussebröst, det spelar ingen roll) hemma hos mig!! Om saffranet var lite billigare så skulle jag lätt baka en omgång redan nu..

Postat av: Zandra

Publicerad 2009-11-08 19:11:35

Förresten, det där med färdigmix? var hittade du det?

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-11-08 19:41:10

Spara tills på tisdag när vi ska på hockey:)

Postat av: Jan da man*

Publicerad 2009-11-08 22:20:15

Jag bakade lussesniglar förra året! Dom såg ut mer som lussepenisar =) Dom smakade bättre än dom såg ut =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela