ackadacka

Cravings..

Publicerad 2009-11-26 10:05:01 i Allmänt

Något som alla har under den 9 månader långa graviditetn är cravings. Det är helt underbart måste jag säga. Tänk dig att du är riktigt bakis och sugen på cola och pizza, när du sedan får din pizza och cola så känns ju livet helt underbart igen (i typ en kvart innan man mår illa). Den underbara känslan får jag varje gång jag äter något som är en craving. Mina cravings har gått upp och ner och det har vart olika saker från vecka till vecka. Filmjölk med banan, mackor, lakrits, kokta grönsaker med smör m.m. Det är underbart! =)

Varför man får cravings kan dels suget bero på att man har näringsbrister, men hormonellt sett så har man ju också en annan balans under graviditeten och därför kan suget efter exempelvis fett och socker bli större. Det beror mycket på vem man är som person och om man kanske inte fick i sig tillräckligt med näring innan graviditeten. Då säger kroppen till under graviditeten. 
Att man får det här suget efter något kan också bero på att man mår illa i början av graviditeten och har svårt att behålla all mat man äter. Näringsbristen gör också då att man blir sugen på vissa saker som kroppen behöver. Men äter man regelbundet - varannan timme - och håller blodsockret på en jämn nivå så kan det bli så att man inte alls får sug efter något speciellt.
www.alltombarn.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela