ackadacka

Nu ska jag gnälla lite..

Publicerad 2009-07-08 22:12:51 i Allmänt

Nu måste jag få gnälla lite. Är bitter, halvsur och jobbig. Idag har vart en av dom sämre dagarna på länge (jag tro det har att göra med att jag ska ha min mens, eller inte). Nu ska jag berätta om min dag.

Jag vaknade inatt av att det åskade och blixtrade så in i helvete. Flög upp ur sängen och började dra ut kontakter och var helt snurrig. Jag somnade om som tur var och vaknade kl 08.00 av att idiotklockan ringde. Det var bara att pallra sig upp och gå till  TANDLÄKAREN! Jag hatar fan tandläkaren. Idag var det dags för att ta bort tandsten i överkäken. Jag har tagit bort tandsten innan och det har inte varit så farligt. Men jag kanske borde reagerat lite mer när jag fick 2 besökstider för att ta bort tandsten. Som sagt jag låg i stolen hos tandläkaren och spännde mig i 45 min. FY FAN!!! Det gjorde inte ont men ljudet höll på att ta knäcken va mig. Det äckliga skrapande ljudet, bläää!! Sen skulle tandläkaren visa hur man kan använda vissa saker för att förebygga tandsten. Och så var jag tvungen att visa att jag kunde. HALLÅ! Här har man legat och spännt sig i 45 min (plus hela resan dit) , blodet rinner mellan alla tänder och man har en tandläkare 2 cm från ansiktet. Det gick inte bra. Så jag fick lova att testa dom olika verktygen hemma. Jag lovar att lämna en recension här på bloggen. Haha!!

När jag kom hem så tänkte jag at jag skulle äta. Det gick ju bra, kunde inte tugga. Fick suga på brödet tills det blev mjukt och sen tugga med framtändera. Det känndes som att alla tänder skulle lossna om jag tuggade. Blev ännu argare på tandläkaren. Jag och Gurra tog en promenad till Bagaren&Kocken. Jag tänkte att en lite promenad med lite rolig shopping kunde hjälpa. Vi hittade en grym Nespresso maskin som vi ska fundera på om vi ska köpa. Jag hittade även lite roliga saker från favoritmärket RICE. Det blev en skål, en slickepott och suhipinnar, allt i den enda rätta färgen rosa.=) Gurra min underbara sambo hade tänk göra köttfärslimpa men klockan blev för mycket så jag fixade maten själv. Det skulle jag inte ha gjort. Jag tog fram köttbullar (hemmagjorda) ur frysen och kokade pasta. När allt var klart och upplagt på tallriken så märker jag att köttbullarna smakar skit. Torra och skrumpna och nollsmak. Så det blev pasta med ketchup. Wiiiee!! Jag var så arg så jag var tvungen att gå in till jobbet. Jag lyssnade på Rage Against the machine hela vägen.

Väl framme på jobbet kändes det ok. Min favorit Gun var där och sen kom Jannika och hälsade på. Tack och lov!  Allt var bra på jobbet tills klockan var 20:26 då två tyskar klampar in i butiken och går BARA där jag har moppat. Behöver jag förklara hur galen jag blev? Jobbigt nog var dom ändå trevliga. Jag var trevigt tillbaka, men jag hatar tyska turister ändå.

Nu känns det bättre! Argheten är nästan borta. En dusch och sen sängen!

Hej då!

Kommentarer

Postat av: STEPH

Publicerad 2009-07-09 00:14:02

Bloggar är bra ibland, det är tillåtet att visa och skönt att skriva av sin frustration!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela