ackadacka

Min boendesituation!

Publicerad 2009-02-05 15:05:20 i Allmänt

Nu ska jag släpa mig ut i den friska luften och posta mina brev så att jag får min post hem hit i Lunden istället för till mamma i Tosslanda. Var ett årsen jag hade fick min post till den lägenheten jag bor i. Min boendesistuation har vart lite smått kaotisk sen jag flyttade hemifrån (trro jag flyttade hemifrån första februari 2006, kommer inte ihåg). Mina olika hem:
1. Min etta i johanneberg på 28 kvm som jag hyrde i andrahand. Förfest varje helg och alla var välkommna. Det fanns aldrig någon mat i kylen, balkongdörren pajjade mitt i vintern, behöver jag fortsätta? Det var min första lägenhet liksom. Haha!
2. Blev utslängd då han jag hyrde av inte fick hyra ut i andrahand längre. Flyttade till ett kollektiv. Vi var 4 tjejer i ett stort hus. Maddes kille Jonas bodde hos oss i 3-4 månader. Vi hade fest varje helg och det var folk hos oss dygnet runt. Vi hade grillfest utan grill och poolparty utan pool. Varje söndag kollade vi på prison break. Det var ritkigt mysigt. Vi hade en Chinchilla som husdjur. Bodde här i ca 7 månader.

Ingången till vårt hus. Massor av folk som vanligt.=)

Pernilla med husdjuret som vi hade i 2 månader.

3. Sen dog tanten som vi hyrde huset av och hennes barn ville sälja det. Tråkigt! Då flyttade jag hem till christians trea i Guldheden. Här hade vi grymma fester och alla var välkommna. När man skulle gå till jobbet på morgonen kunde det ligga folk på soffor och golv. Efterfesternas nirvana kan man kalla våran lägenhet. Lägenheten blev riktigt skankig då jag och christian bara festade och jobbade. Disk och sopor samlades på hög.

Våran kyl! Grön tuborg i massor!

En vanlig syn, alla dagar i veckan. =P

Vårt fina kök..=)
4. Efter lite tråkigheter med försenad hyra (inte mitt fel) så blev vi vräkta. Jag tjöt och hade ingenstans att bo. Efter många tårar fick jag flytta in hos eddie i hans trea i kålltorp. (vilka vänner man har) Där bodde jag i kanske 7 månader. Inga hemmafester utan bara krogen och många häng i kungsparken i stan.

Häng i parken sommaren 08

5. Efter lite omständigheter flyttade jag hem till mamma och bodde där i typ 1 dag. Träffade mannen i mitt liv och flyttade mer eller mindre in hans lägenhet i Kallebäck. Gurra bodde med sin kompis Alex. Vi kom fram till att vi borde flyrtta ihop och la ut hans lägenhet på blocket. Fick svar efter 1 dag och nu bor vi tillsammans i Lunden.

Kräftskiva i Kallebäck

Nu blir det ingen mer flytt för mig på länge. Har träffat den bästa killen och har den bästa lägenheten. Kan det bli bättre?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela