ackadacka

Blogga?

Publicerad 2009-02-18 10:15:36 i Allmänt

Jag läser som sagt mass olika bloggar. Vissa läser jag mer än andra. Alla bloggar o olika saker och det är ju helt ok. Det är väl det som är tanken med att blogga. Man bloggar om det man tycker är intressant. Här är definationen av blogg:

Blogg, en förkortning eller förenkling av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog från de engelska orden web och log, är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp.

Bloggar har de senaste åren blivit mycket populärt och vuxit lavinartat. Indexeringstjänsten Technorati har sedan 2003 följt utvecklingen och uppskattar att det, i mars 2007, skapades omkring 120 000 bloggar dagligen.

Källa: Wikipedia.se

Jag följde kissies blogg ett tag. Ju mer jag läste ju mer fattade jag att hon är helt slut i huvudet. Om man läser mellan raderna så är det sjukt att hon är ungas förebild. Hon äter tex inte, utan drickar smoothies och kaffe latte. Detta skryter hon med i sin blogg. Hon har förstorat sina läppar, springer på krogen ochtycker blondinbella är en idiot. Tjejen är 17 år. Vad ger detta för bild till våra kära ungdomar? Journalister och andra bloggare som ifrågasätter blondinbella borde granska några av dom andra STORA bloggerskarna. Blondinbella är en överklassbrud, det vet jag men hon gör en del bra saker. Det här med att hon är engagerad i tex ätstörningar är skit bra. Hon åker runt och föreläser om hur man lyckas som ung och hur man bloggar. Hon är en bra förebild även om hon är utseende fixerad. Men vilken modebloggare är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela