ackadacka

Snart 50%..

Publicerad 2009-12-01 19:20:36 i Allmänt

Efter ännu ett besök på östra idag så fick vi fram ett nytt bf datum. Den 22 april blir det. Wihoooo!! Den lille låg inte stilla i mer än 2 sekunder så barnmorksan fick lite problem med att kolla allt men efter en bra stund var hon nöjd och allt såg bra ut på den lille korven. Hjärtat slog jämt och fint och huvudet och dess innehåll var fint.
Det man såg denna gången bättre än förra var hjärtat, fingrarna och tårna. Huvudet är ca 5 cm i diameter. Hur coolt är inte det? En mini prinsessa/hockeyspelare är i min mage och han/hon stormtrivs. =) Rörelserna blir mer och mer intensivare för varje dag. Spännande som fan!

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 1 dec 2009.

Du är på dag 138 av 280. (49,3%).
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 4 fulla dagar (v19+4).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 22 apr 2010
Du har 142 dagar kvar till beräknad förlossning.

Idag var vi även och hälsade på Linda, Matthias och Emilia. Fy farao vilken fin och välskapt liten flicka. Började nästan gråta när jag såg den lilla fina prinsessan ligga och sova i sin lilla plastlåda. Jag längtar redan tills jag får krama henne.
Nä nu kurrar magen dags för risgrynsgröt, vörtbrödsmacka med senap och julmust. (Ja jag vet att jag missbrukar julmat men jag kan inte låta bli)

Kommentarer

Postat av: Madelene

Publicerad 2009-12-02 07:38:48

Kikar in.

Gå gärna in på min blogg och tippsa om någon/några bra bloggar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela