ackadacka

Man kan faktiskt rosta Knäckebröd!

Publicerad 2008-01-13 14:31:35 i Allmänt

Jag kom hem inatt. Typ vid 3 tiden kanske. Va hungrig som fan och min kära kombo Christian hade käkat upp allt bröd. Då fick jag den brilianta idén att rosta dom gamla knäckemackorna som har legat och samlat damm en längre tid. Dom blir nämligen krispiga igen, istället för sega. Full och lite lätt sinnesförvirrad som man är efter en repa på stan kl 3 på morognen, glömmer jag av att jag rostar bröd. Sätter mig framför datan(Facebook självklart). Hör att brandlarmet går igång=). Oooops.. FAN! Bröden brinner, det slår lågor ut från rosten. Vad fan ska jag göra? Får panik och häller vatten på rosten. Larmet tjuter. Christian vaknar och blänger argt på mig samtidigt som han stänger av larmet. Hej kompiiiiiis!=) Får öppna typ alla fönster då lägenheten är fylld av rök. Det luktar fortfarande.
Ett tips: Rosta inte mackor kl3 på natten när du har vart ute och festat.

Från det ena till det andra.

Vaknade 12.30 av att Eddie ringer. Pigg som en mört: "ska du fika med mig i stan?". Öhhh nej tack. Bestämde med Christian igår att vi skulle röja hemma idag(panta burkarna, slänga kartonger och glasflaskor). Eftersom vi brukar ha fest med jämna mellanrum i vårt crib. Och vi gillar inte att städa.=)Bara att pallra sig upp.
¤Av alla burkar och flaskor så var fördelningen följande: 90% ölburkar och 10% PET flaskor cola.
¤Kartongerna betsod av Pizza kartonger, Tomma lock till ölen och Bag i box kartonger.
¤Flaskorna vi slängde bestod av Vodka och Vin flaskor.
Jag är nöjd över dagens prestationer men mest nöjd med våra partyprestationer när det råder fest hemma.

Funderar på att ta ner julstakarna men kom på den brillianta idén att om man bara släcker odm så kan dom ju stå kvar tills nästa år. Plus att man kan pynta dom med kycklingar till påsk och på midsommar kan man klä dom med lite grönt krims krams. Påskstage och Midsommarstake är det som gäller 2008! Bara så att ni vet.

Tack och adjö!

Kommentarer

Postat av: Mammsen

Publicerad 2008-01-13 19:10:54

Fan åxå,det där kunde ju sluta illa med brödet...är ju jag som lärt dej rosta knäckebröd ett gammalt uråldrigt spartips från den tiden du bodde hemma,men där ser man att nåt har fastnat i den stränga uppfostran,hahahahaha
Puss på nosen Mamsen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela