ackadacka

Den olediga lediga dagen!

Publicerad 2008-12-27 15:00:37 i Allmänt

Idag skulle vart min lediga dag. Vakna i  vid 11, äta god frukost med Gurra och kanske hitta på något roligt på förmiddagen med gurra som har träning hela eftermiddagen . Men istället blev det upp vid 08.30, stressa på sig kläder, springa till den 30 min sen bussen, gapa på pansionärer*, ringa runt till alla mcd´s i gbg för att få låna personal och käka en HB på jobbet samtidigt som man stressade iväg och köpte växel. FAN vilken skön morgon. Jag önskar att alla mina dagar ser ut så i framtiden. *not* Vinterkräksjukan har drabbat POSTGATAN 28 verkar det som. Alla spyr och mår dåligt. ORKA! Ge mig ett nytt jobb NU!!! AC´s jour AB vad kan jag stå till tjänst med? Jag är restaurangchef så därför kan man ringa, sms:a alla dagar i veckan under dygnets alla timmar. Låt mig vara!!

* Bussen var som sagt 30 min sen idag och det var bara pansionärer som stog vid busshållsplatsen. Ovanligt kl 9.00 en Lördag. När bussen som skulle gå efter den bussen vi skulle ta kom så frågade alla varför den var försenad. Busschaffören försökte förklara på knagglig svenska att han inte visste och att han skulle åka om 15 min för att han var bussen som skulle gå efter den försenade bussen. Behöver jag skriva hur pansionärerna reagerade?  Dom blev galnare än fotbollshulliganer och slängde käpparna i luften och pratade så att löständerna höll på att trilla ut. Chaffören gjorde rätt och gick därifrån. Alla gamlingar börjad prata med varandra om hur oorganiserat företag det är och hur lata alla chafförer är. (och man vet ju själv hur det kan vara  på en arbetsplats när ingen dyker upp, är sjuk eller försenad. Det kan ju bli kaos.) Så jag ställde mig upp (jag var irriterad inna och det blev inte bättre av att höra massa gnällande gammlingar, som åker gratis!!!!) och förklarade att dom inte hade rätt att skälla på den stackars chaffören och att dom skall vara tacksamma att han kom så tidigt som han gjorde så att vi kom in i lite värme. Då lugnade dom ner sig. Tur var väl det. Förvånar mig inte om dom hade gått ihop och typ kastat tidningar på mig eller nåt. hahaha!

Idag blir det tomatsoppa med foccacia bröd. Mmm! Passar bra i denna kyla. Ikväll blir det antagligen bio. Beror på när Gurra slutar träningen. Imorgon skall jag jobba. Blä!!

En stor eloge skall alla som jobbade igår. Kram på er alla!

Trevlig fortsättning!

Kommentarer

Postat av: mammsen

Publicerad 2008-12-27 19:23:27

Hahahaha....älskar dej min lilla unghöna,man ska säga va man kännerASG

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela