ackadacka

Preggo..

Publicerad 2014-02-27 12:55:35 i Allmänt

Så fort det syns att man är gravid så börjar folk recensera den gravida kroppen. Det är av någon konstig anledning tillåtet då. Man kan säga tjockis utan att personen bör bli ledsen, man kan även säga oj vad stor/liten magen är. Det är sjukt frustrerande. Varför är det ok att kommentera en gravid kropp men inte en icke gravid kropp. Vad är skillnaden? Bara för att man är gravid så trivs man kanske inte med en växande mage och absolut inte med folks kommentarer. 
Dagens siffror: V.33, 102 kg kärlek och ca 19 arbetsdagar kvar!! 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2014-02-28 11:07:30

Håller med! Jag tyckte inte om min kropp innan (uppfattade min kropp tjock och fel) och varför skulle jag älska den när ytterligare 23 kg lagts till?
Att inte gilla sin gravidkropp har inget med kärlek till barnet att göra som folk kan få för sig.
Jag hatade att vara gravid men har världens mest älskade dotter.
Varför detta behov av att kommentera andra människors kroppar?
Fokusera mer på "Va pigg/trött du ser ut, hur MÅR du?".

Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela