ackadacka

Tisdagstrauma!

Publicerad 2009-02-03 21:39:57 i Allmänt

Jag och Gurra bestämde oss för att gå ner 3 trappor och ta en öl på Paddingtons. Stog i baren och lyssnade intressant på Quiz frågorna samtidigt som vi drack varsin Guinesse. När sista klunken är drucken så händer det. Det som inte får hända. Gurra råkar välta ut ett en annans glas med rödvin. Rätt på mina NYA uggs, mina jeans och min jacka. Dessutom fick han rödvin på sig själv. Jag får nycklarna och springer upp till lägenheten medans gurra står kvar och skall förklara för bartendern vad som hände. Tar av mig skorna i hissen. Slänger upp dörren och springer in i köket. Vad ska jag göra? Dagen, om inte årets största ilandsproblem. Rödvin på mina beiga, mockaklädda skor? Tar försiktigt lite vatten på. Det blir värre. Va fan, paniken växer! Slänger av mig byxorna och lägger dom i badrummet med vatten på. Jackan lägger jag i diskhon. Tänker inte på att det står en odiskad kastrull i diskhon. Smart!! Spolar frenetiskt vatten! På med salt. Tar upp skorna som står på golvet. Duttar med vatten. Häller på ett saltpaket. Gurra kommer in.  ALLT är förstört skriker jag. Tårarna sprutar på mig. Mina skor är förstörda. Gurra får dåligt samvete och säger att det går att fixa. Nej säger jag, kasta skorna åt helvete säger jag argt. Jag tänker adrig ta på mig dom igen om dom är fläckiga. Säger till Gurra att det inte är hans fel. Stackars gurra. Slänger in skorna i ett av dom små sovrummen. Jag vill aldrig mer se dom säger jag. Gurra frågar om vi ska testa att göra rent dom en gång till. Ok säger jag. Vipps så var hälften av fläckarna borta. Nu hoppas jag på att resten av fläckarna också försvinner.

Summan av kardemumman: Jag är otålig och blir för lätt arg. No shit tänker säkert alla som läser detta. Gurra är min älsklings klumpeduns. =)

Måste kolla till mina kära älsklings skor!

Ciao!

Kommentarer

Postat av: Sophie

Publicerad 2009-02-03 21:55:14

Usch, vilken hemsk känsla.. känner tyvärr igen mig lite av beskrivningen.. kan också bli sådär sjukt arg om något jag tycker mycket om ser ut att ha blivit förstört. =(

Postat av: Jenilita

Publicerad 2009-02-03 21:58:40

Hey tackar tycker du:) va gullig du är!! Ja e lite raka motsattsen faktist jag är oftast cool lugn när något går sönder med inställningen gjort är gjort:) Men om det var mina uggs hade jag nog FLIPPAT URRRR kan inte leva utan mina känns det som så jag hoppas verkligen att du får dom fina igen! KRAMIS

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-02-03 22:07:59

Stackars Gurrianen!!

De va ju inte meningen....tar med rengöringsmedel i morgon!!

Postat av: yasmine

Publicerad 2009-02-03 22:53:28

allt bra? krams

Postat av: sasie

Publicerad 2009-02-04 16:59:35

Få 1 miljon nya besökare här http://www.viraltrafik.se/?sasie



:) cool blogg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela