ackadacka

Skriva skriva..

Publicerad 2011-03-09 21:22:58 i Allmänt

Jag fick bara sådan himla lust att skriva. Fast jag vet inte vad jag ska skriva om. Hmm.. Jag kan ju börja skriva om dagen som gått. Jag och lillan var på öppna förskolan, där lekte vi och hade trevligt. Jag drack kaffe och pratade med dom andra föräldrarna och ungarna lekte på golvet. Vid halv två tiden var vi på bvc och allt såg bra ut. Lillan växer uppifrån och ner sa läkaren, som för övrigt var väldigt spydig.

Hon frågade om lillan lyssnade på oss när vi pratade. - Ja, hon vet tex vad nej betyder sa jag. Då svarade läkaren: -Jag frågade inte om hon lydde, jag frågade om hon lyssnade på vad ni säger. Ehhhh.. ok! Sorry fröken doktor. JA, hon lyssnar på oss.
Och när doktorn sa att lillan hade gått upp skapligt i vikt, så sa jag att det är som vanligt. Hon är inte känd för att gå upp jätte mycket i vikt. -Hörde du inte vad jag sa? Hon har gått upp skapligt i vikt.
JA jag hörde vad du sa, hörde du vad JAG sa tänkte jag för mig själv. Under övriga frågor så sa jag att jag var klar. Tack å hej!
Åh, gillar inte bvc alls. Hade det inte vart för att lillan ligger under "sin" kurva så hade jag bara gått dit på vaccinationerna. Mödravården och bvc i munkebäck suger.
Det är alltid folk sjuka och dom lackar om man kommer 2 min försent men om man är i tid så får man sitta och vänta i 15 min innan man kommer in. Och helst ska ungarna vara utan kläder när man blir inropad. Det är ju jätte skönt att sitta i ett iskallt väntrum i 20 min. Det kan dom fetglömma. Det är skönt att besöken blir färre och färre. Nästa unge skriver vi in på Ekmanska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela