ackadacka

Komma till ro..

Publicerad 2011-03-10 07:59:54 i Allmänt

Nu är jag så himla less på det här med sömn. Vi hade grymt bra rutiner för 2 veckor sedan men så hände det något. Hon började vakna på nätterna och var jätte pigg. Hon somnar ungefär vid samma tid varje kväll (runt 19.30). Nu vaknar hon mellan 02-04 och är vaken i 2 timmar. Ibland ledsen och ibland glad. Igår kväll vaknade hon 21.30 och var vaken till 00.30. Hon grät väl i nästan 2 timmar sammanlagt. Sjuuuukt jobbigt! Inger hjälper, bära, sitta, vagga, det spelar ingen roll vad man gör. Hon bara gråter och skriker. Börjar hon inte sova ok innan måndag så kör vi Anna Walgrens "sova hela natten". Det vet jag fungerar. Jag är egentligen emot "metoder" men nu pallar jag inte detta längre. På grund av vakna nätter så blir hela dagen förstörd. Gnäll, gnäll och gnäll hela dagarna. Detta orkar jag inte länge till. Vi testar lite olika rutiner nu i dagarna och funkar inte det så blir det AW. Kan lägga upp lite fakta om det senare för er som vill veta mer.

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-03-10 09:48:43

Kan det inte vara tänderna som gör ont eller kliar?. Testa och ge henne lite alvedon när hon vaknar å se om det hjälper.

Eller se om hon vill sova brevid er.

Har haft en del problem med Molly med vissa kvällar/nätter Men lite alvedon och en vällingflaska brukar göra susen.

Jag har så svårt med metoder när man vet att dom har ont eller att dom inte e nöjda.

Postat av: Anna

Publicerad 2011-03-11 12:52:53

Åh vi har samma problem, Hugo har helt bytt mönster och vill inte sova på nätterna utan bara skriker:(



Vi har testat med alvedon men d hjälpte inte, men ibland så hjälper det om han får ligga PÅ sin mamma då kanske han somnar! Jobbigt som fan.. Hoppas verkligen denna fas går över snabbt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela