ackadacka

Boktips..

Publicerad 2010-03-08 12:49:21 i Allmänt

Jag har länge velat läsa boken Precious. Så när jag var i stan förut så sprang jag in på akademibokhandeln och köpte den. Boken finns även som film med samma namn. Måste se den när den kommer ut på dvd/blueray.

Om boken:
Precious Jones, en 16-årig analfabet, har hela sitt liv varit osynlig. Osynlig för pappan som våldtar henne, mamman som slår henne och myndigheterna som bara ser henne som ett i raden av Harlems alla förlorade själar. Men när Precious, gravid med sitt andra barn med sin far, möter en beslutsam och radikal lärare påbörjar hon en resa av utbildning och upplysning. Och Precious lär sig inte bara att skriva om sittliv, utan gördetäven till sitt eget för första gången.

Kommentarer

Postat av: Emilia

Publicerad 2010-03-08 13:50:20

den har väl kommit ut på bio nu också, verkar helt klart läs- och sevärd!

Postat av: MODEINSPIRATION

Publicerad 2010-03-08 16:22:13

Jag är också sugen på att se filmen, har hört att den ska vara riktigt bra!

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-03-08 19:23:42

TAck.. ja, det passar in nu när våren är på väg.. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela