ackadacka

It`s for real..

Publicerad 2010-01-16 09:25:42 i Allmänt

Igår när jag var på väg till jobbet blev jag erbjuden sittplats på den knökfulla spårvagnen. (!!!!) Jag blev rätt paff faktiskt. Det är jag och pansionärerna. Hahaha! Men jag gillar det. Jag särbehandlas. Tänk om försäkringskassan kunde tänka likadant som tjejen på vagnen. Hon gjorde min dag.
En liten jämförelse:
En tjej sitter på vagnen och ser att jag är gravid och tänker: "Hon vill nog sitta ner.". Snällt!
Försäkringskassan ser min ansökan om havandeskapspenning och ser att jag jobbar heltid, står hela dagen, inte kan gå på toa när jag vill och jag jobbar 40% själv. Dom tänker: "Hon kan jobba 75% fram till beräknad födsel" (10 dagar innan får man sluta jobba). Inte snällt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela