ackadacka

Att ha ont eller ha ont?

Publicerad 2010-02-04 16:49:39 i Allmänt

Jag har börjat läsa en del om förlossningen och dess faser. Känns som att det är dags att förbereda sig lite. Inte för att jag är nervös ellet nåt utan mest för att det känns bäst. Som en slags trygghet. Man vet ju aldrig vad som kommer att hända föräns man väl ligger där. Men då kommer det nog att kännas bra att ha läst lite. Jag bryr mig inte om att gå igenom dom naturliga metoderna för jag kommer vilja ha riktig bedövning, jag kan dock tänka mig akupunktur. Det känns ändå ok.

Massage, bad och värme känns naturligt att få plus läkemedel. =) Något som jag har hört väldigt negativt om är sterila kvaddlar. Då sprutar barnmorskan in sterilt vatten i små mängder vid blygdbenet eller vid ryggen. Detta gör tydligen så in i helvet ont. Då har jag hellre ont av värkarna faktiskt.

Här är dom olika bedövningarna eller ja för att vara korrekt; läkemedel mot förlossningssmärta:
-Smärtstillande tabletter ex Alvedon
-Lustgas
-Epidural
-Spinal (kejsarsnitt)
-Pcb
-Morfin
-Pudendusblockad

Det är bara att läsa på och känna efter vad som kommer kännas rätt. Man kanske tvekar för något visst läkemedel nu men på förlossningen kanske man skiter i vilket. Men det är ju viktigt att veta då hur det fungerar osv. I värsta fall får väl pappan läsa på och välja åt en om man inte kan fatta egna beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela