ackadacka

Dagen..

Publicerad 2009-09-29 14:03:46 i Allmänt

Vaknade 05.20 imorse. Hyffsat utvilad men kall som en isbit. Det är sjukt kallt i lägenheten på kvällar/nätter. Elementen går inte att vrida upp till max. WHY???? Dubbla täcken och en värmande havrekudde får det bli ikväll. =)

När jag hade tagit på mig mina kläder så hörde jag ett konstigt pip-ljud. Jag blev skit rädd och trodde att det var någon inne i lägenheten. Sprang runt som james bond och tände alla lampor. Då märkte jag att det  var brandlarmet. Tog ner larmet och tog ut batteriet, det fortsatte pipa. What!! Man har inte tid med såna här saker kl halv sex på morgonen. Försökte hitta källan till pipet men jag hann inte. Stressad som fan så springer jag ner till vagnen. När jag sätter mig på vagnen och kollar i väskan så kommer dagens mest irriterande tanke: Låste jag dörren?! Varför i hela världen skulle jag börja tänka på detta? Jag har INGET minne av att jag har låst dörren. Antagligen på grund av det där jälva brandlarmet.

Hela dagen på jobbet har jag gått runt och tänkt på om jag låste dörren eller ej.  Så gissa om jag sprang hem efter jobbet och kollade. Dörren var låst! PHU!
Då var det dags att tag i brandvarnaren. Det fortsatte pipa hemma så jag tog den och la den under våra madrasser. (har en kontentalsäng så det är 2 madrasser varav en är jätte tjock). DET FORTSATTE PIPA! Jag trodde fan att jag var tokig en stund tills jag ser att det ligger en brandvarnare som vi inte använder jämte spisen. Jag kände mig som stor stor nolla. Well well, kan hända den bästa. Haha!!

Världens bästa Sanna erbjöd sig att köpa en Woolrich i USA till mig. Gissa om jag blev glad. Var inne på NK i helgen och kollade på en jacka men insåg att jag inte har råd. För er som inte vet så kostar en sån jacka typ 1000:- i USA och ca:7000:- här hemma.  Happy Happy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela