ackadacka

Ser jag redan ut som en mamma?

Publicerad 2009-12-14 13:54:26 i Allmänt

Imorse bestämde jag mig för att ta tag i julklappsinköpandet. Efter ha köpt dom flesta presenterna så begav jag mig in på H&M för att kolla bebiskläder till emilia och kanske till korven i magen. När jag står där och kollar på alla rosa, fluffiga och underbara kläder och skor så kommer det fram en höggravid utländsk kvinna. Notera att jag har jacka på mig och en massa på påsar i händerna. Hon frågar vilken storlek en nyfödd har och om mössorna hon hade i handen skulle passa. Hon pekade på magen och sa att bebisen var stor. Hennes mage var stor men inte så att man fick en chock. Så jag svarade att dom antagligen skulle passa då nyfödda barn ofta är mindre än vad man kan tänka sig. Sedan följde hon efter mig och tog upp saker och frågade om jag trodde det skulle passa. Hahaha! Lustig kvinna. Hon måste trott att jag barn, annars frågar man väl inte så himla mycket! Eller?

En annan lite konstig sak som hände när jag var i stan var att kollade på kläder som vanligt. H&M, Gina, Monki osv. Jag testade givetvis kläder och till min stora fasa så passade fan ingenting. Då kom jag på att jag faktiskt är gravid. Det kom som ett slag i huvudet. PANG! En röst inom mig sa: Hahaha! Du måste köpa mammakläder!

Då åkte jag hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela