ackadacka

Kunden har (inte alltid) rätt!

Publicerad 2008-11-04 20:52:53 i Allmänt

Som alla vet så jobbar ju jag på Mc Donalds. Och varje dag utsätts man för roliga, jobbiga och dumma kommentarer. Man dras in ofrivilligt i diskutioner med dom många hjärndöda varelser.
Ovanstående problem får man dras med då man jobbar inom service. Och det är inte bara vi på Mc Donalds som får stå ut med detta. Följande bidrag kommer från:
http://www.intealltid.se/

Från en livsmedelsbutik i norrbotten:
En kväll just före stängning av charkdisken; jag putsade rutorna och min kollega plockade bort bakom disken. En parant dam, ca 70+ kommer fram och vill ha en korvbit. "Jaha, hur stor bit vill du ha?" frågar min kollega och måttar med kniven på korven.

"En kuklängd" svarar damen och skrattar hysteriskt. Jag och min kollega bara gapar. Inte precis vad man väntar sig av en sådan dam.

Från en bensinstation i Gävle:

Jag arbetade en tid på en bensinstation i Norrland och en tidig vintermorgon kom en kund in för att handla morgontidningen.

Det snöade en hel del denna morgon och vägunderlaget var kanske inte det bästa, så när kunden är på väg ut så säger jag:

- Kör försiktigt!
varpå han svarar:
- Ja, man måste ju tänka på passagerarna!

Efter någon minut ser jag kunden köra förbi i en likbil.

Kommentarer

Postat av: - ● Rebecca ● -

Publicerad 2008-11-05 11:34:32

du kan ju alltid köpa dig ett par större.



Vad görs idag?

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Charlotte

Go och glad tjej från Göteborg. Här hittar du inlägg om allt möjligt. Älskar barnvagnar, mode, barnkläder och inredning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela